Egy nővér elmondja: koronavírus, intenzív osztály, 2020 október

Egy nővér elmondja: koronavírus, intenzív osztály, Magyarország, 2020 október

emmi-tajekoztatoi-a-koronavirus-fertozessel-kapcsolatban---covid-19-20200315084128-crop.jpg

A Covid intenzívre helyeztek, intenzíves végzettség és gyakorlati tapasztalat nélkül, egy másik városba. Amikor bementünk a kórházba, kiderült, hogy egy lyukban öltözünk, és az arcmaszkok gumipántja nyúlik, laza...

Pár nap után nagy nehezen elértük, hogy négy óránként kimehessünk, mert az első napokban csak egyszer lehetett kijönni, ezért az első nappalos műszakomban KETTŐ deci folyadékot ittam, hogy ne kelljen kijönni...

A múlt héten kiesett két nővér, 6 napból 5 műszakot dolgoztam, reggel jöttem haza és reszketett a lábam, fáj a gyomrom, a fejem, de válsághelyzet van, nem tagadhatom meg a munkát. Aki marad, megy melózni, amíg beteg nem lesz.

Nem értek a lélegeztető géphez, az ottani nővérek tavasz óta csinálják, most 7 betegre van 3 nővér, közülük jó esetben kettő az intenzíves, egy a szakápoló, rosszabb esetben egy intenzíves van. Az első napokban, ha megkérdezték, hogy milyen, elsírtam magam. A maszktól 2 nap után bedurrant az arcom, de jó krémet írt fel a bőrgyógyász. Vitamint nem kapunk, magának vesz mindenki, én 6 ezres D vitamint szedek és ezres C vitamint. És persze a kórházban mindenből spórolni kell...

A cukorbetegek, az asztmások, anémiások, nekik a legveszélyesebb. Eddig öt halottunk van, mindenki észnél van, amikor bekerül, mindenkivbel tudtunk beszélni előtte, nagyon nehéz, nem is lehet elmondani, fizikailag és mentálisan is...

Ha szabadnapos vagyok, kizárok mindent, és itthon rendezgetem a virágaimat, az segít. Nincs más választásom, most evvel vagyok elfoglalva, és azért mondtam el ezt, hogy a valóságról valami képet adjak nektek.

(2020. október 28-án 3166 koronavírusos beteget ápolnak kórházban, közülük 263-an vannak lélegeztetőgépen.Elhunyt 43 többségében idős, krónikus beteg, így az elhunytak száma 1578 főre emelkedett.)