Mindenkinek elmondom - avagy a nyelvtanulásról

Hét nyelven a Duolingon

duolingo-logo.jpg

Évek óta használom a Duolingo-t, ezt a nyelvtanuló applikációt, amit sokan kárhoztatnak, sokan dicsérnek, - én csak bíztatni tudok mindenkit, hogy használja... Nem akarok siránkozni amiatt, hogy mennyire nem beszélünk nyelveket - főleg a szomszédok nyelvét, a szlovákot, a szerbet, a románt, a horvátot, a szlovént, vagy az ukránt, ezt pontosan tudjátok. Nem. Én most dicsekedni akarok!

Munkám során dolgoztam németül, lengyelül, angolul és néha oroszul. Sokat, sokszor. Aztán ez abbamaradt, de a nyelvek szeretete nem változott.

A Duolingo-n először angol alapon spanyolt kezdtem tanulni, egy új nyelvet, mert egy, a spanyolt használó karibi országba költöztünk. Ennek már 7 éve, a tanulást, a tréninget azóta sem hagytam abba. Aztán angol alapon franciául tanultam, hogy valamennyit értsek abból, mit beszélnek az unokáim, akik francia nyelvű iskolába járnak Belgiumban... A latint - ha már a latin nyelveknél tartunk - szintén hozzácsaptam, ugyancsak angol alapon.

Az még a dologhoz tartozik, hogy a Duolingo-n heti versenyek vannak, és ma úgy döntöttem, hogy a héten nyerni fogok a gyémánt ligában, ezért bevetettem a poliglott trükköt, és angol alapon gyorsan teljesítettem a lengyel kurzus hetven, a német és az orosz ötven százalékát.

Most tehát hét nyelven - angol, francia, latin, lengyel, német, spanyol, orosz - nyomulok, és lenyomom őket...

Úgy vagyok ezzel. mint a viccben Kohn, aki bemegy egy katolikus templomba, és meggyónja a papnak, hogy eltöltött egy fantasztikus éjszakát két 18 éves lánnyal.

De maga nem is katolikus, minek mondja ezt el nekem? - kérdi a pap.

Mindenkinek elmondom! - hangzik a válasz...

Szóval, tanuljatok nyelveket...:)