Mindenki jogosult és köteles
A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA
A többpártrendszert, a parlamenti demokráciát és a szociális piacgazdaságot megvalósító jogállamba való békés politikai átmenet elősegítése érdekében az Országgyűlés - hazánk új Alkotmányának elfogadásáig - Magyarország Alkotmányának szövegét a következők szerint állapítja meg:
I. fejezet Általános rendelkezések
1. § Magyarország: köztársaság.
2. § (1) A Magyar Köztársaság független, demokratikus jogállam.
Így kezdődött a mai hatalom által agyonbírált, megtagadott és megváltoztatott alkotmány, az, amely helyett állítólag egy vonaton utazó képviselő bírt írni egy laptopon alaptörvényt, egyenesen gránitba vésve, igaz, azóta, már sokszor fölpuhították azt a műkövet.
1990-ben tehát létezett a Magyar Köztársaság - ma ez nem szerepel az alaptörvényben -, volt jogállam is, mégpedig olyan, amely a szociális piacgazdaságot akarja megvalósítani.
Nos, most nálunk nincs szó se szociális piacgazdaságról, se a Magyar Köztársaságról, és a hatalom Magyarországon teljes erővel bizonygatja, hogy nincs is definíciója a jogállamnak sem, hogy arra amúgy sincs szükség, meg máshol sincsen, egyébként meg nálunk az van, beleírták az alaptörvénybe is.
Ismert viszont az is, hogy az Európai Unió a jogállamiság betartáshoz akarja kötni a támogatások kifizetését, több száz, akár ezer milliárd forintról is szó lehet, vagyis nagyon érzékeny pontján érinti az uralkodó egypártot a kérdés.
A jogállamisághoz, amely a magyar hatalom szerint nincs definiálva, nem is kell és máshol sincsen.
Lattmann Tamás nemzetközi jogász és Wéber János, az Antall-kormány helyettes igazságügyi államtitkára a közösségi oldalon fölsorolta, hogy miért nem tekinthető jogállamnak a mostani magyar állam.
Lattmann Tamás:
Az igazságügyminiszter és egyéb jogvégzett, közpénzekből jól megfizetett megmondók megmondják, hogy hát de nincs is definíciója a jogállamnak. Egyszerűsítsük le, hogy mindenki értse, jó?
Ahol a miniszterelnök által bármilyen okból nem szívlelt ember egyházának a kormány éveken át nem fizeti ki a jogerősen megítélt összeget, az NEM jogállam.
Ahol a hatalom kegyeltjeinek érdekében egy pillanat alatt írják át a törvényeket, az NEM jogállam. Különösen, ahol ezzel a módszerrel egyenesen főbírót csinálnak valakiből, aki soha NEM volt bíró korábban...
Ahol az egypárti hatalom által feltöltöttekből álló Alkotmánybíróság egyszerűen elássa az elé vitt, a hatalomnak kínos ügyeket, ahelyett hogy eldöntené azokat, az NEM jogállam.
Ami pedig a Lex CEU-t illeti, mielőtt az igazságügyminiszter, meg mindenféle jogvégzett, közpénzekből jól megfizetett megmondók folytatják a jogállamiság tudományos igényű elemzésének hiányának felrovását bárkivel szemben, járjanak elöl jó példával, és gondoskodjanak az Európai Bíróság ítéletének végrehajtásáról, ahogy azt egy jogállamban illik. Utána lehet tudományoskodni is.
Wéber János:
Ahol az Országos Bírói Hivatal mindenható Úrnője a bíráknak elmagyarázza , hogy a jog uralma az állam felett hazánkban nem jó , nem járható út ? Aztán ezen nézeteivel együtt alkotmánybíróvá választják az vajon micsoda?
Ahol az igazságügyi miniszter oda mer nyilatkozni , hogy a Európai Bíróság ítéletét végrehajtjuk de ugyanabba a mondatba beszúrja, hogy a "nemzet érdekeinek megfelelően", nehogy már bárki reménykedjen, az mi a túró?
Ahol a bíróságok ügyészség általi felügyeletét már az 1970-es évek elején megszüntette a pártállam és most visszaállítani törekednek ?
Ahol egy nagy hatalmú állami szerv (ÁSZ) intézményeket , önkormányzatokat , pártokat anyagilag lenullázó döntései ellen nincs jogorvoslat?
Amint olvashatják, hét olyan kérdés illetve téma van itt, amelyet nem Brüsszel vet fel, hanem a hazájukat szerető magyar jogászemberek. És persze mások másképpen is feltették már a kérdéseiket és sok egyéb téma van, amelyben csorbul a mindent ellenőrizni akaró kormány szerint amúgy nem is létező jogállamiság.
A jogállam ugyanis a hatalom megosztását és szoros ellenőrzését jelenti, a hatalmi ágak szétválasztását és együttműködését tételezi, - aki jogi egyemre járt, az tisztában van ezzel, de egy, a politika iránt érdeklődő átlagember is tudja, miről van szó.
Csak az nem tudja, aki nem akarja tudni, aki ki akarja kerülni hatalma ellenőrizhetőségét, a hatalom megosztását.
Ott nem akarják tudni, ahol korlátlan és ellenőrizhetetlen módon akarják a hatalmat gyakorolni... ezt pedig a hatályos, vonaton írt, műköbe vésett alaptörvény is tiltja, az alábbi módon:
C) cikk
(1) A magyar állam működése a hatalom megosztásának elvén alapszik.
(2) Senkinek a tevékenysége nem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetve kizárólagos birtoklására.
Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és köteles fellépni.
Kedves Mindenki, ott van leírva: jogosult és köteles.