Kétszer desztillált

Kétszer desztillált

palinca.jpeg

Úton Gyergyószentmiklósra álljunk meg egy kis faluban! - mondta a barátom. Képzeld, ott minden második ház előtt kipakolják a gyümölcsöt, és amit párolnak belőle...

Esteledett, amikor odaértünk, és tényleg. A házak előtt asztalok, rajtuk párlatok, mellettük a párolók... Illatoltunk, jól párolgott, így aztán választottunk egy vizespalackkal. Kétszer desztillált szilva, prune dublu distilate, mondta a bőszoknyás néni.

Szakadt az eső a hegyekben, hajnali egy volt, mire Gyergyóba értünk. Altatónak jó lesz egy pohárkával, gondoltuk, hát kinyitottam, öntöttem.

Belekóstoltam, és elkezdtem vigyorogni, figyeltem Imi arcát, amint iszik. Elkerekedett a szeme, kicsit el is fehéredett: ez nem lehet igaz! Ez víz! Átvertek bennünket!

Szólt a néni, hogy kétszer desztillált, mondtam.

Aztán mutattam a másik palackot: olyan fáradt voltam, hogy elcseréltem őket. Így másodszorra sikerült a kétszer desztillált altatóból inni, és az már hatott...

(A kép illusztráció...)